poniedziałek, 13 czerwca 2016

Maksyma człowieka pozytywnego

Czy uwierzylibyście, że żeby być szczęśliwym człowiekiem wystarczy znać tylko jedno zdanie?

,,MAM TO GDZIEŚ!"

 Parę dni temu koleżanka zapytała się mnie, skąd mam tyle energii i dlaczego ostatnio bez przerwy  się uśmiecham. To bardzo, bardzo proste – uśmiecham się, bo takie mam podejście do życia. Pozytywne. I wbrew pozorom, codzienne patrzenie na życie przez różowe okulary nie jest ani trudne, ani skomplikowane. Nie ma żadnej tajemnicy i ukrytego patentu, który sprawia, że jesteś pozytywnym człowiekiem. Nie musisz należeć do sekty, być milionerem albo wygrać w totka, żeby czuć się dobrze, być szczęśliwym i po prostu się uśmiechać.


Musisz po prostu mieć większość rzeczy gdzieś!

Zastanówmy się nad jednym: jaki to człowiek pozytywny? Odpowiedź jest banalna – taki, który czuje się szczęśliwy, uśmiecha się, podchodzi do rzeczy w pozytywny, optymistyczny sposób. A kiedy człowiek tak się czuje? Kiedy przestaje się przejmować rzeczami, na które i tak nie ma wpływu. Jest też mnóstwo rzeczy, którymi się przejmujemy, a które nawet nas nie dotyczą. W takim razie na cholerę w ogóle o tym myślimy? Zastanawialiście się kiedyś?
  • zadziwiająco dużo ludzi zwraca uwagę na wygląd innych. Przeszkadza im, że ktoś jest gruby, źle ubrany, że widać mu tyłek, że ktoś nosi glany, pięć kolczyków w nosie albo skórzane spodnie w upał. I zaczyna się negatywne myślenie: boże, jak tak można, jaki ten typ jest brzydki, jakbym ja tak wyglądała, to bym się zapadła pod ziemię, czemu on nic z tym nie robi, czy on jest ślepy? 
Ale zastanawia mnie jedno. Co ci to przeszkadza? Nie podoba ci się – to nie patrz. Nie lubisz czytać jakiejś strony – to na nią nie wchodź. Wiecie, że jad jest trujący? Zachowując się w ten sposób sam siebie trujesz. Wyluzuj trochę, przecież to nie ty tak wyglądasz, więc co cię to obchodzi?

Po prostu miej gdzieś!

Inni z kolei dołują się sukcesami innych. Wkurzają się, bo innym się udaje, bo mają coś, czego my nie mamy. Mają pieniądze, sławę, sukcesy – to nas irytuje. Nie lepiej po prostu mieć to gdzieś? Nikt ci tego sukcesu nie ukradł. Bogaci ludzie wcale nie zabrali tobie pieniędzy i nie stali się w ten sposób majętni. Warto wreszcie przestać się tak gapić na to, co robią i osiągają inni, tylko samemu ruszyć tyłek i coś w tym kierunku zrobić. I o dziwo, nagle, kiedy przestajesz interesować się czyimś życiem, kiedy masz to wszystko gdzieś, zaczynasz mieć czas na swoje sprawy. I nagle okazuje się, że ty też możesz mieć sukcesy – wystarczy zająć się robotą, a nie zazdrością.

Przykładów jest mnóstwo. Na świecie jest milion spraw, na które nie mamy żadnego wpływu i które po prostu są i tyle. Niespodziewane choroby, kolejki w sklepie, bolesne zachowanie innych ludzi, problemy, których i tak nie da się rozwiązać, albo na które rozwiązaniem jest tylko i wyłącznie czas. Po co się tym przejmować, skoro i tak nie da się nic z tym zrobić?  

Miej to gdzieś, jest dużo łatwiej

Chcesz być szczęśliwym człowiekiem? Pozbądź się tego całego jadu i złości, który ci towarzyszy. To naprawdę banalne. Nie trzeba tutaj skomplikowanych rozwiązań, wielkich planów i nie wiadomo jakich wskazówek. Po prostu trzeba częściej powtarzać: „a ja mam to gdzieś” i przestać się przejmować każdą możliwą rzeczą na tym świecie. Nie oszukujmy się – na większość i tak nie mamy wpływu. Więc po co się spinać? Miej takie sprawy gdzieś. Zamiast tego proponuję docenić to, co się ma, bo każdy z nas ma dużo, tylko często tego nie widzi – zaślepiony sukcesami innych albo własnym jadem. Dajcie spokój i wyluzujcie. Nie na tym polega szczęście. Ba – szczęście nie jest wtedy, kiedy nagle coś wielkiego ci się uda.
Szczęście czuje się wtedy, kiedy wstajesz rano i potrafisz docenić, że wstajesz i że jesteś tym, kim jesteś. 


A reszta? Resztę miej gdzieś   
Po co się przejmować? Już dawno do mnie dotarło, że to wszystko nie ma sensu. Przyjmuję takie rzeczy do lewego ucha i zaraz wypuszczam je prawym. Ktoś ma lepiej ode mnie – cieszę się, albo mam to gdzieś, bo zajmuje się tym, żeby mi też było dobrze. Ktoś wygląda tak, a nie inaczej? Mam to gdzieś, to nie moja sprawa. Nie oceniam ludzi, bo to wywołuje negatywne emocje. Stoję w długiej kolejce, muszę coś załatwić, co jest irytujące – staram się tym nie denerwować, bo po co mam psuć sobie humor? Każdą chwilę wykorzystuję – albo na robienie czegoś fajnego, pożytecznego, albo na myślenie o tym, jakie mam świetne życie.

Bo mam wszystko gdzieś! ☺

18 komentarzy:

  1. Paula świetnie napisany tekst! Jad jest trujacy. Zgadzam się tobą, nie warto się przejmować rzeczami na które nie mamy wplyw. Dlatego też często mam coś gdzieś ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Super myśl :) zapraszam do siebie Poprostuwiki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post .

    MÓJ BLOG KLIK.>

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post w formie takiego mini poradnika ;) Masz rację. Innych trzeba mieć gdzieś. Przecież to nasze życie i my je przeżyjemy ;) Niestety świat jest teraz skonstruowany tak a nie inaczej. Każdy w opinii innych chce być najlepszy, pogoń za byciem numerem jest w tych czasach tak wszechobecna

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie, że masz takie podejście do życia! :D
    Bardzo motywujący post :)

    Pozdrawiam.
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oby więcej tego typu wpisów ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z tym, co napisałaś. Nie ma sensu przejmować się hejtami innych :)
    Obserwuję, bo świetnie piszesz
    x-lauraxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podoba Twój styl pisania. Twój tekst może pomóc wielu osobom :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny blog, super zdjęcia! Pięknie podsumowałaś cały wpis "chcesz być szczęśliwy? To bądź" Pozdrawiam :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem tego samego zdania. W wieku 17 lat urodziłam córkę , i co ? To moja sprawa nie obchodziła mnie opinia ludzi i jeszcze chodziłam specjalnie im pod nosem na spacerki z nią a teraz oni mi gratuluja ślicznej córki. .trzeba patrzeć tylko na to abyś sam był szczęśliwy a opinie innych zostawić na boku bo przecież to Twoje życie. Super post :)
    socallmemombaby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobrze napisane!
    Pozdrawiam,
    https://millie-milllie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie napisany post. Bardzo lubię czytać takie wpisy. Uwielbiam osoby, które mają pełno motywacji i są pozytywnie nastawione do życia. :)
    Obserwuję. :*
    https://charmolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny post,może dać do myślenia :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Pozytywny post, uwielbiam takie czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Od dłuższego już czasu staram się właśnie "Mieć to gdzieś" i mimo trudów, coraz lepiej mi to wychodzi, robię to co chcę, wyglądam jak chcę, a opinię innych mam wiadomo gdzie! :)

    Pozdrawiam,
    julalula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Co do "drugiego" punktu absolutnie się zgadzam. Nie podoba ci się jakiś muzyk? Okej, nie słuchaj, ale nie obrażaj tego kogoś, kto go słucha. Niestety mimo takich rad, ludzie raczej nigdy się nie zmienią, no cóż...
    Świetny post.
    http://shiirox.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo pozytywne nastawienie, w pełni się z tobą zgadzam- z wyjątkiem 2 punktu, uszanuj gust muzyczny innych. jeśli kogoś nie lubisz, zwyczajni e nie zwracaj uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojej zdecydowanie zazdroszczę :) Ja mimo ,ze jestem osobą bardzo pogodną i uśmiechniętą to jednak chyba moje podejście do życia jest bardziej ponure ;D Fajnie się czyta takie wpisy , na prawdę :) Zapraszam również do mnie - początkujący blog kosmetyczny : http://eccezionale-donna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń